maandag 24 maart 2008

De dag van de doop.

Gister was het eindelijk zo ver. De dag dat Vienna werd gedoopt. Mijn dag begon al vroeg, om half 7 zelfs. Ik moest eerst naar de kerk om 10 uur. Ik wilde even de mis bijwonen waarin Tom en Vienna werden genoemd. Ik vond het erg heftig. De krokodillentranen rolde over mijn wangen. Ik kon ze niet meer binnen houden. Mijn oma trooste mij. De mis ging al snel voorbij voor mijn gevoel. Terwijl het ong. anderhalf uur duurde. Haasje repje naar huis om mezelf om te kleden en de taart af te maken. En dan ook nog eens Vienna in haar doopjurk te heisen.


Vienna haar jurk werd gemaakt door mijn oma, het was echt een plaatje. Prachtig was ie geworden. De stof van het jurkje was de stof van mijn moeders bruidsjurk. Erg symbolisch ook nog eens dus! Iedereen omgekleed en hop naar de kerk. Bij de kerk moesten we nog even buiten wachten op de rest van de uitgenodigden.




Na dat iedereen was aangekomen ging we de kerk binnen. En werd Vienna gedoopt. Zij werd in de Sint Jozef kerk gedoopt. Dat is de kerk waar ik zelf ook ben gedoopt. Waar ik mijn Heilige Communie en Vormsel heb gedaan. Mijn ouders zijn daar ook getrouwd. Helaas pindakaas zijn ze nu alweer gescheiden. Ach ja wat moet dat moet hè?! Ik vond het erg leuk dat mijn eigen dochtertje door dezelfde pastoor werd gedoopt als ik zelf.




Na de doop zijn we naar mijn moeders huis gegaan voor een klein feestje, wat ontzettend gezellig was! Ik vond het echt super dat al mijn gasten in het wit waren gekomen. Echt super dat iedereen daar aan heeft gedacht.


Aan het einde van de dag was ik vooral errrg moe, maar ik was niet de enige. Mamani Joy was ook erg moe!


Eerste paasdag was een groot succes. Met veel dank aan Vienna d'r nieuwe peetvader en peetmoeder, mijn moeder, mijn grote familie en mijn lieve lieve lieve vrienden, bedankt!

Geen opmerkingen: